Tuesday, November 14, 2006

RAS-ande...

Antagligen tänkte jag att jag behövde bevisa RASteorin för mig själv. Hela vägen hem från jobbet satt jag och tänkte på att inte glömma handla smör i affären. Samtidigt som jag svänger in på parkeringen framför ICA så kommer jag att tänka på hur gott det skulle vara med risgrynsgröt. Ja jag vet inte varför, men så var det. Jag började fantisera om en stor skål med varm gröt,kanel, socker, kanske julmust..eller nja, kanske inte. När jag går in i butiken är jag helt radarstyrd, går fram till hyllan och plockar ner risgryn och fortsätter fram till kyldisken. Där lägger jag ner mjölk i korgen. Bara mjölk. Passerar brödhyllan och kommer plötsligt ihåg att brödet är slut. Går till kassan och betalar, sätter mig i bilen och åker hem. Halvvägs upp till lägenheten kommer jag på det. Smöret! Fan också tänker jag högt. Det ösregnar, jag är hungrig...nej, det blir inget smör. Förbannade risgrynsgröt!

4 comments:

Langri said...

Jamen, så här är det ju. Alltid. Jag håller på så hela dagarna hemma. Springer fram och tillbaka efter grejer jag gick för att hämta men glömt. Och tur är väl det, så dålig jag är på att motionera:)

J -tänker länka hit om det är ok?

Johnny said...

Ja men du har ju småbarn hemma också, då har man all rätt att vara disträ.
Klart du får, jag blir bara glad:-)
Jag lånade boken du berättade om igår, rudvall. Har bara hunnit skumma, men den verkar bra.

Visionary soul said...

Ja, jag tycker att det är precis så det är... och jag har inga småbarn hemma att skylla på heller... bara ouppmärksam på verkligheten, tror jag! :-)

Johnny said...

visionary soul: jag försökte bara få langri att känna sig lite bättre, angående småbarnsanledningen alltså :-) Annars är det väl så det är, svårt att fokusera. Vi har ju så många saker att hålla reda på nuförtiden.

jorid:
Hoppas drömmen om katt blir sann :-) Jag har en här, det är mysigt. Ja om du ser Indian-filmen får du gärna återkomma med betyg. Oavsett om det är bra eller dåligt såklart. Men jag tyckte den var riktigt bra.