Tuesday, November 14, 2006

Ibland blir det fel...

Bla, vaknade tidigt idag. Alldeles för tidigt. Har en konflikt som dragit ut på tiden, och i morse knackade den mig på hjässan. Bara att gå upp och skriva det där brevet. Det gjorde mig inte sådär på gott humör, men okej, så är det ibland. Men min gode vän skickade mig en liten historia som fick mig att skratta igen. Här är den:


Ägaren till en kinesrestaurang har precis gift sig. Och bruden är oskuld.Sanningen är den att han inte är så väldigt erfaren han heller. På bröllopsnatten kryper hon ner naken mellan lakanen medans hennes make klär av sig. Så kommer även han till sängen och lägger sig jämte sin nyblivna fru."My dalling" säger han, "I know dis yo föst time and you velly, velly flighten.I plomise you, I give you anyting you want, I do anyting, just anyting you want, you say.Whatchou want?" frågar han och försöker låta erfaren, vilket han hoppas skall imponera på hans jungfruliga brud.En eftertänksam tystnad följer och han väntar tålmodigt och med spänning på hennes önskemål.Hon svarar slutligen lite blygt och osäkert:" I would like ........ "nummbel 69" Mer eftertänksam tystnad, denna gången från hans sida: Do you want ....... biff with bloccoli?"


Have a nice day!

7 comments:

Anonymous said...

Hihihi, det var en utmärkt inledning på förmiddagen =)

Johnny said...

kul att du gillade den malin! ha en skön dag.

Vanja said...

och jag som alltid trott att nummer 69 var biff med broccoli... Lycka till med brevet idag, det där lät inge vidare.

Johnny said...

Vanja, kan vara bra att veta, så det inte blir några missförstånd
:-). Och tack, men det känns ganska bra nu. Ha en bra dag!

Langri said...

J - HaHa, roligt.
ps. brev? till den riktige?

Anonymous said...

ja fattade inte=(

Johnny said...

therese: jag vet, den är lite svår :-)