Tuesday, April 10, 2007

Utmanad

Eftersom Hermann utmanade mig så kommer här en lista:

Tio första:

Första bästa kompis: Tomas P
Första bil: Toyota Celica
Första kärlek: Jenny
Första husdjur: Katten Missan
Första semester: Spanien
Första jobb: Rörläggare!
Första köpta skiva: Simply Red
Första riktiga kärlek: Hanna
Första piercing: Vänster öra i sexan. Med nål, på egen hand.
Första konsert: Metallica

Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Öl, Mariestads
Senaste bilfärd: Till jobbet.
Senaste filmen du såg: 300
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma, idag
Senaste bubbelbadet: hos min morbror
Senaste spelade cd: Thåströms senaste
Senaste kyss: En månad sen
Senaste gången du grät: Förra veckan
Senaste måltiden: Hemmasnickrade burgare i pitabröd

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Jepp!
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Jepp!
Blivit kär vid första ögonkastet: Jepp!
Fastnat med blicken i någons urringning: Öhhh, ja.
Fått ditt hjärta krossat: Jepp!
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Tyvärr har det nog hänt. Skrev jag. Men insåg sedan att jag levde ett tag med en person som jag hade slutat älska. Men det är en annan historia.
Haft ett one night stand: Någon gång.
Busringt till någon: Vem har inte det?

Sju saker du har på dig just nu:
1.Höger strumpa
2.Vänster strumpa
3.Kalsonger
4.t-shirt
5.Halsband
6.Hår
7.Klocka


Sex saker du gjort idag:

1. Skrivit
2. Ringt
3. Sms:at
4. Kramats
5. Pussats
6. Spelat tv-spel

Fem favoritsaker utan rangordning:

1. Min familj
2. Att vara pappa
3. Fotboll
4. Skriva
5. Sjunga

Inser att jag skulle skrivit om prylar här nu i efterhand. Men det får stå kvar. Antagligen har jag inga prylar jag kan vara utan.

Fyra personer du kan berätta allt för:

1. Nader
2. Min bror
3. Morfar
4. Katten Lisa

Tre val:

Blått eller rött? Blått om det gäller fotboll
Sommar eller vinter? Sommar!
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör:

1. Skriva en bok
2. Gifta mig

En sak du ångrar:

Att jag åkte till Kanarieöarna en vecka innan seriepremiären när jag var sjutton.

14 comments:

El said...

Kul läsning!

Förresten måste jag erkänna en sak; jag var inte helt säker på om det var du eller Brad på förra bilden. Det du!
Men sen tänkte jag att du trots allt är mest lik Russel Crow. Och nu har du bytt bild så då behöver jag inte fundera över det mer. Och egentligen inte säga något om det nu heller.

ALW said...

Jag håller med Ellen. Kul läsning. Tycker definitivt att du skall skriva bok och gifta dig.

sjysst 6-pack btw!

Johnny said...

ellen: tack för det, att du gillar läsningen alltså. men lik brad blir jag nog bara efter en extreme makeover :-)

s-g: tack s-g, och jag hoppas hinna med båda:-) 6-packen bytte jag bort:-)

Visionary soul said...

*skrattar* Jaha, nu har du bytt personlighet till Don Johnson... är det till att lida av en släng schizofreni? ;-)

Annars håller jag med s-g, skriv en bok och gift dig. Det är saker som jag också vill göra innan jag dör. Och det är ju många år kvar, nog ska man väl hinna det?

Anonymous said...

Skriv en bok, klipp dig, gift dig och byt aldrig mer bild. Crocket rules. Och du.

Anonymous said...

Jeg trodde lenge at Brad Pitt het Bad Pritt...
Lykke til med boken. Og bryllupet :-)

Johnny said...

v.soul: ja en liten vårsläng tror jag :-) och jag tror och hoppas vi ska hinna med det.

fredo: klippt mig har jag gjort, resten återstår. Crocket antog jag du skulle gilla, precis som jag:-) och tack!

jorid: ja ibland kan det vara lurigt med namn:-) och tack kära du:-)

Rollx said...

Man undrar vad för slags bok vill du skriva. Någon form av självbiografisk berättelse kanske ?.

El said...

Vänta lite nu....

Jag hade precis tänkt ut en bra formulering till ditt inlägg om manlighet/Russel Crowe.... vad hände med det?

Anonymous said...

rollx: nästan precis vad jag tänkt! hur visste du det?

ellen: den är under bearbetning. den kändes inte helt hundra...men jag vill gärna läsa din kommentar!

El said...

Johnny: To late ;).

Men, kanske kommer jag på något annat genialt till Manlighet version 2.0

Rollx said...

jdawg. Det var en gissning. men fick en känsla, att det kunde vara en sådan bok.

Antagligen en lyckoträff. :)

Johnny said...

rollx: du hade i vilket fall som helst helt rätt känsla:-)

Johnny said...

ellen: jag hoppas på det!