Saturday, April 07, 2007

Påsk, bilåkning och lite karaoke.

Påskafton. Sätter mig snart i bilen och åker till landet. Middag med familjen, ägg och sill, köttbullar och snaps. Funderar på vilken musik det blir i bilen. Tänker Chris Rea. Det är fan bilåkarmusik. Är annars lite besatt av Gwen Stefanis senaste. Glad musik för ett glatt sinne. Men det blir nog herr Rea, är barnsligt förtjust i att sjunga med, riktigt högt. På nittiotalet var Tom Petty den stora medvrålarfavoriten. Jag och kompisarna skruvade upp Learning to fly på max och lät oljudet från våra strupar bilda en mäktig bakgrund. Tyckte vi.

För ett par år sedan hade vi herrmiddag med karaoketema. Tolv nervösa män med tveksam tonsäkerhet. Men alkoholen gjorde sitt för att stilla den värsta scenskräcken. För egen del kan jag säga att det var den roligaste festen jag varit på i hela mitt liv. Inte bara för att jag vann, även om det var en bonus:-), nej antagligen berodde det på den uppladdade spänningen som släppte kollektivt. Det är sånt man berättar för barnbarnen på ålderns höst. " Jo då tog farfar micken och..." Nä kanske inte, men sjukt roligt var det. Det finns för övrigt dokumenterat på video. Att se den är nästan som att transporteras tillbaka till den där magiska kvällen. Glädjen fastnade för en gångs skull på bild.

Med önskan om en riktigt bra påskafton säger jag adjö. För idag alltså.

14 comments:

Tankevågor said...

Ja det är så himla roligt att sjunga, både i bilen och på annat håll.

Ha det gott och en riktigt skön fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!

malin said...

Trevlig påsk på dej med!

Anonymous said...

Bilen eller en karaoketillställning är nog de två bästa ställena som finns att idka tveksam amatörsång.

Med hög volym i hörlurar på spårvagnen är nog det sämsta stället.

Glad Påsk!

ALW said...

Glad påsk själv J!

El said...

Glad Påsk!

Anonymous said...

londongirl: ja visst är det!
tack så mycket och detsamma!

malin: Tack :-)

glykofag: haha, jag instämmer!

sven-g: Tack kompis!

ellen: tack ellen!

Anonymous said...

Spårade dig hit från Mattis blogg. Du skriver inte illa du heller!

Fortsatt fin påsk :-)
Mvh
Lotta

Anonymous said...

Åh sjunga är så kul! Även om pappa alltid påpekade om min totala tondövhet och oförmåga att träffa rätt toner. Det skiter jag i!

Anonymous said...

Eh, det är väl samma sak? Att vara tondöv och inte kunna träffa rätt toner. Haha! Gårdagens partaj har suddat ut lite språkbegåvning från hjärnan.

Anonymous said...

lotta: tack så jättemycket! fortsatt fin helg önskar jag dig!

rosa: ja kanske, men det viktigaste sa du själv, att du skiter i det! bara skråla på :-)

El said...

Snygg make-over :)

För ett par veckor sedan slog det mig varför jag gillade min då nya layout, det var ju samma som du hade! :)

Johnny said...

ellen: tack, men nu har jag ändrat igen:-) det som slog mig var just att den var så lik din:-)

El said...

Det var alltså en högst omedveten copy-catning av din layout (har nu i efterhand lagt märke till att många kör med den). Ser att du håller på och byter titt som tätt idag, hoppas på ett nytt inlägg snart ;)

Och nu i efterhand så tycker jag såklart att din kommentar om att du tyckte min nya layout var "hemtrevlig" är extra kul. Ibland tar det ett tag ;)

Johnny said...

ellen: har beslutsångest:-) och visst är det så att det tar en stund ibland, men det är helt okej:-) fast jag fattade den nog själv precis nu:-)
ny post på plats madame!