Wednesday, April 11, 2007

Manlighet igen

Jag skrev en post om manlighet. Sen tog jag bort den. Den handlade om att jag tycker manlighet är att stå för vem man är, vad man tycker och vill. Ser du, redan där blev det ju fel. Vad man tycker...Vad jag tycker och vill ska det vara i så fall. Ja jag tog bort den för jag vill inte lämna ut någon. Inte någon som inte förtjänat det, som bara gjorde så gott han/hon kunde. Jag vet ändå vad jag tycker, precis som du som just läste raderna ovan.

Självklart gäller de saker jag tog upp för både män och kvinnor. Men som Malin riktigt hann påpeka innan jag tog bort den så är jag ju trots allt man, därav perspektivet.

Nej, nu ska jag gå ut och laga middag. Sedan ska jag ladda tvättmaskinen och plocka ur diskmaskinen. Efter det ska jag dräpa en drake. För jag är trots allt en riktig karl :-)

9 comments:

Vanja said...

En riktig S:t Göran :)

Anonymous said...

vanja: S:t Göran, det är jag :-)

Visionary soul said...

Jaha... så bra att du berättar vad du inte berättar! ;-) Vi är såklart nyfikna, vi som inte hann med innan du tog bort vad-det-nu-var du skrivit...

Jag tror att din vårschizofreni står i full blom just nu! ;-) Ska bli spännande att se vem du har blivit i morgon! :-)

Johnny said...

v.soul: det vet jag nog inte själv:-)

Anonymous said...

:-)

Ändå!

Anonymous said...

Hoppas inte draken var en hona då :-)

Anonymous said...

skrivkramP: precis! :-)

johanna: självklart inte :-)

Anonymous said...

Inte ta bort postningar. Ibland måste det ju få svida lite. Som livet. Jag antar att du inte hade tappat huvudet när du skrev den. Men kanske modet? Keep up Jay!

Anonymous said...

fredo: lite både och:-) men visst har du rätt, förstår vad du menar.