Saturday, March 24, 2007

När orden tar slut...

Står och dansar med två tjejkompisar, när två överförfriskade gentlemän i femtioårsåldern bestämmer sig för att försöka sig på en framstöt. Dessa två korpulenta herrar försöker tränga sig mellan, men jag blockerar elegant deras dansrutt. Tjejerna har inte direkt lust att dansa med de två, om man säger så. De försöker en sväng till, men jag glider med och stänger ånyo dörren.

Det gör ganska ont när jag får en hård armbåge rakt i korsryggen, men jag ignorerar det och fortsätter dansa. Det gör ännu ondare när armbåge nummer två träffar mig på exakt samma ställe. Nu har jag tröttnat och vänder mig om skickar iväg honom som en projektil över dansgolvet så att han landar i en soffa invid väggen. Jag vänder mig om och fortsätter dansa. Över axeln ser jag något och hinner precis vända mig om när hans kompis flyger på mig och trycker upp mig mot väggen med ett struptag.

- Du ska ge fan i min kompis, fattar du det din jävel, skriker han så det stänker saliv i mitt ansikte.

- Absolut, svarar jag.
Jag är helt lugn och rör inte en fena.

- Du ska ge fan i min kompis, hörde du det, vrålar han ännu högre och trycker till lite extra.

- Ja jag hörde det, svarar jag, fortfarande utan att göra något mer.

Han börjar se förvirrad ut. Jag ser hur det tickar på därinne, men det verkar gå långsamt.

- Du ger fan i min polare nu då, för annars jävlar! Hör du det? Hans röst har tappat sin pondus och greppet börjar vekna.

- Ja jag hörde det. Var det något mer, undrar jag med samma röst som tidigare.

Nu ser han riktigt förvirrad ut. Han släpper greppet och börjar backa. Sen tar han ett steg fram mot mig och säger:

-Passa dig jävligt noga grabben.

- Okej, det ska jag, svarar jag.

Han stirrar på mig en stund innan han och herr kompis går. De ställer sig en stund vid utgången, kanske planerar de något. Sen går de. Och jag fortsätter dansa.

7 comments:

Anonymous said...

Fan va bra med personlig bodyguard! Själv fick jag agera sådan när jag och mina kompisar var lite yngre, som tjej slapp jag dock armbågar från överförfriskade män. Bra att du höll dig så lugn!

Visionary soul said...

*skrattar*... Snygg hantering av berusade tuppar... skönt, och kul, att du lyckades! Det är ju ganska svårt att hantera fulla och arga människor medelst rationellt beteende... i alla fall med framgång! ;-)

Katie H said...

Kul historia! Hoppas njurarna återhämtade sig.

Tankevågor said...

Snacka om avväpnande metod! Så coolt av dig! Jättebra gjort! :)

Johnny said...

elsa: ja jag är inte den som tar till nävarna i första taget. om jag behöver bodyguard så ringer jag dig:-)

v.soul: om man klarar att hålla sig lugn så brukar det gå att prata sig ur det. om dom inte bestämt sig för att slåss förstås.

swedette: jodå, det ska nog ordna sig:-)

londongirl: tack! om man inte gillar att slåss får man använda munnen istället:-)

Anonymous said...

Ja det är gott om ufon ute. Bra att du parerade så snyggt när dom muckade. Coolt!
Hoppas kvällen för övrigt var helt lyckad!

Anonymous said...

johanna. mycket ufon är det, absolut. kvällenvar okej, tackar som frågar:-)