Saturday, March 24, 2007

annorlunda semester

Idag kom jag att tänka på en person som jag har....låt oss säga en del negativa upplevelser tillsammans med. Men kanske var det solen som fick mig att tänka på ett riktigt fint minne.

Vi var på semester i Spanien, och jag blev magsjuk. Hela resan blev förstörd, jag kunde knappt gå utanför dörren. Det här är för övrigt enda gången jag blivit dålig utomlands, trots flitigt resande. Vår relation var ny och jag trodde det var kört när vi kom hem. Att ligga inne en och en halv vecka på rummet med magkramper var väl ingen höjdare, inte för mig, knappast för henne heller. Men när vi hämtat våra väskor och står utanför flygplatsen så säger hon:

- Det var jättemysigt att vara på semester med dig.

Det gjorde mig glad.

4 comments:

Visionary soul said...

Tack för ett fint litet minne! :-) Visst finns det riktigt varma saker även i sådant som till stora delar är eländigt... det är väl sånt livet är. Bra att du pekar på det! :-)

Anonymous said...

v.soul: tack, du är en klippa!

Anonymous said...

Tiden läker sår, men suddar som tur är inte ut lyckliga minnen.

Anonymous said...

johanna:kloka ord, och jag vet att du vet. tack.