Friday, March 09, 2007

Fredagstankar

Fredag! Ibland är det bara så skönt att säga. Fredag. Dags att stänga av datorn, hänga väskan på axeln och ge sig ut i regnet. Men ärligt talat så skiter jag i att det regnar, ja även blåsten, och inte bara för att jag är göteborgare och vid det här laget borde utvecklat simhud och gälar. Nej, för jag har andra saker att tänka på. Som hur kul den här veckan varit. Eller att det känns som jag äntligen hittat rätt. Vad jag ska prova för drink på after worken sedan. Mitt nästa skrivprojekt har jag redan som ligger och brinner inuti, det vill bara ut, pockar på uppmärksamhet. Men jag får be att du behärskar dig en aning, men konservera för guds skull den där entusiasmen. Den ska snart få fritt spelrum, jag lovar.

Med min nya favorit Simon Webbe i lurarna kliver jag ut i eftermiddagstrafiken. Jag vet inte varför, men alla jag möter ler mot mig. När jag ser mig själv i ett skyltfönsters reflektion förstår jag varför. Jag har glömt att dra upp gylfen. Och jag som trodde det var min nya frisyr.

En fantastisk helg är Er önskad.

11 comments:

therese edberg said...

Inte varit här på länge, men nu lika trevligt som vanligt. Trevlig helg.

Anonymous said...

therese: du har varit saknad! kul att se dig och trevlig helg du med.

Anonymous said...

Ibland är livet rättvist eller hur?! Du har förtjänat att känna som du gör nu - bra att du njuter!

Tankevågor said...

Låter som du mår bra Johnny. Härligt! Ha en fin helg på alla vis!

Anonymous said...

Vi är många som ler mot dig i kväll, Johnny. Grattis till en härlig vecka och till all den där skaparlusten.

Och en skön helg på dig själv!

Anonymous said...

Fan vad roligt. Vilken glädje! Trevlig helg påre...* host *

Visionary soul said...

*ler*...

Ha en fin helg, du också...

Anonymous said...

johanna. tack och kram!

londongirl: tack och kram! och detsamma till dig.

skrivkramP: tack och kram! och detsamma mister.

fredo: tack kompis! och måtte den förbannade förkylningen lämna dig omgående.

v.soul: tack, jag hoppas din blir underbar!

malin said...

Haha, det får man allt bjuda på - du förgyllde ju de andras dag på ditt eget sätt =) Hoppas helgen blev lika bra som du hoppades!

baby said...

vad härligt det låter! hoppas att du fick en superb helg!

Johnny said...

malin: haha, ja visst gjorde jag. och jodå, lite baktung igår men så blir det ju ibland.

baby: tackar, den blev bra! hoppas du haft en skön helg också.