Tuesday, February 20, 2007

Så kan det gå

Min nya karriär har tillfälligt skjutits upp. Hela redaktionen har influensa, starten framflyttad till nästa vecka. Bara det inte blir som Fuglesang...nej, bort med de tankarna!

Sitter istället och skriver en trepoängstenta i sociologi. Den som jag skulle gjort för några år sedan, precis. Men nu är den på gång. Och det är jättekul!( läser precis en bok om tankens makt) Men oj, det är ju fettisdagen! Dags för rast, mandelmassa och grädde brukar ha en positiv effekt på kreativiteten. För att inte tala om tvättbrädan! ( jag sa ju att det gäller att tänka rätt)

8 comments:

El said...

Vilken tur att du inte började igår, blev smittad och inledde din nya karriär med en veckas lång sjukskrivning!

Anonymous said...

Tar över det där tänket om tankens makt...mandelmassa och grädde. Intalar mig att mellanmålssemlan varken kommer att sätta sig på tvättbrädan eller sittmuskeln, utan naturligtvis fylla ut där det behövs bäst. Jag ska bli bystdrottning. =) Vad lätt det kommer bli att njuta den här semlan!

Lycka till med trepoängarn!

Anonymous said...

Sämla, kanelbulle... alt er mye bedre i Sverige... Og så Knapp-Carlsson!

Anonymous said...

ellen: helt sant, du tänker rätt ju:-)

glykofag: den kommer sitta exakt där du vill, det är jag säker på! Bara njut :-)
Och tack!

jorid: vet inte det jag. ni har ju brunost:-) (det var det enda jag kunde komma på:-)

Anonymous said...

Inget fel om det blir som för Fuglesang - han kom ju dit han ville till slut. Det kommer du också att göra...snart!

Katrine K said...

Apropos grädde: På søndag, fastelavenssøndag spiste jeg fire vannbakkels med grädde. I går spiste jeg de tre siste som sto igjen i kjøleskapet. Nam.
Slik går det når man baker for store porsjoner.

Anonymous said...

johanna: tack för ditt stöd! jag väljer att lita på dig, som vanligt.

katrine k: oj vad det låter gott! ville inte familjen hjälpa till?

Katrine K said...

Hadde bare selskap av min fireårige sønn, og han er ingen storspiser. De andre var på tur.
Jeg får faste litt framover.