Thursday, February 15, 2007

då var det dags

Jag har insett att jag under lång tid varit mätt. Fullproppad, slö och tung. Inte haft några spännande utmaningar, ingen direkt stimulans. Visst har vi väl alla våra dagliga utmaningar, men jag snackar om den där känslan som inträffar när vi står inför något okänt. När vi måste bestämma oss om vi ska hoppa. Jag har fällt ut mina vingar, jag är redo att hoppa.

Jag har nämnt tidigare att jag har fått en chans att prova något som jag drömt om. Det är dags nu. Det innebär att jag antagligen kommer vara dålig på att uppdatera bloggen. Ha tålamod med mig. För jag är så tacksam att jag började blogga, så tacksam för alla som dyker in och kommenterar. Det är också anledningen till att jag fått min chans. Nederbird var visst inte så dumt namnval iallafall.

Från och med nästa vecka sitter jag på en redaktion och skriver. Med proffs. Ska bli otroligt kul. Spännande. Stimulerande. Pirrigt. Mer roligt än läskigt. Det är bra. Håll en tumme för mig.

16 comments:

Anonymous said...

Jag håller två! Och det kommer gå fint. Du behöver bara få lite milage, som min chef säger...

Anonymous said...

Kul! Du kommer att skriva som en kung där på redaktionen! Vi väntar tålmodigt på att höra ifrån dig då å då.

Visionary soul said...

Vad kul! Vore roligt att få veta vad det är du kommer att skriva också... fast det kanske inte går för sig?

Jag håller tummarna. Det blir bra.

malin said...

Jag håller med VS: var, när, hur ser vi dej? Går du att läsa på nätet? Är 1+1=2?

Anonymous said...

"Jump, and the net will appear".

Julie Cameron

Anonymous said...

Tycker inte du varit slö! Du har skrivit mycket som vi läsare haft stor glädje av...även om det ibland varit mindre angenämt att läsa, men alltid angeläget.
Jag tänker fortsätta att kolla om du skrivit nåt nytt här och naturligtvis läsa det du skriver på nya jobbet. Är glad att du skriver över huvudtaget - så ha INTE dåligt samvete över om du inte uppdaterar varje vecka, det var ju inte så länge sedan vi läsare var ledsna över att du skulle sluta blogga helt.
Kramar +lycka till!

Anonymous said...

Fan vad jag blir stolt över dig och Langri. Det finns hopp för världsfreden och det finns hopp för kärleken. Och ekonomin. Amen.

Vanja said...

Gratulerar å det bestämdaste! :) Du hamnar på rätt plats, i rätt tid och vid rätt tillfälle. Lycka till!

Tankevågor said...

Åh, vad roligt!! :)
Skulle också så gärna vilja läsa det du skriver "där ute i den riktiga världen" om det går för sig?
Lycka till jättemycket!

Anonymous said...

langri: tack min vän! jag får stötta mig på dig ett tag framöver.

annan: tack, vad glad jag blir!

v.soul: tack min vän! jo det gör det såklart, men jag vill bara komma igång först. lovar att länka till det när det är klart.eller meddela var det kan inhandlas :-)

malin: se ovan. jag tror det kommer gå. räkning är inte min starka sida...:-)

skrivkramp: då så! tack kompis!

johanna: tack för dina fina ord! får se hur mycket bloggande det blir, det är ju så kul!

fredo: tack min vän. du är en inspiration.

vanja: tack vanja! jag litar på dig. som vanligt!

londongirl: tack vad snäll du är! klart det går bra, men jag vill bara göra klart min första, sen ska jag gärna visa upp mitt alster!

Hobbyfilosofen said...

Lycka till! Hoppas vi får läsa! Håller tummarna för dig!

Johnny said...

hobbyfilosofen: tack så mycket! klart du får, som sagt, ska bara producera något först. ha det gott.

Katie H said...

För orginalitetens skull så håller jag stortårna!
Congratulations!

Anonymous said...

swedette: funkar lika bra! tack kära du.

Katrine K said...

Åh, dette var flott, gratulerer så masse!! Kjempebra, du kommer til å klare det veldig bra, det vet jeg!
Håper også å få vite litt mer om hvor jeg kan få lest det du skal skrive om, lov at du lager en lenke eller sier fra!
Nederbird, er det det samme som Nedbør på norsk mon tro?
(Altså regn, snø, ting som faller ned fra skyene?)

Anonymous said...

katrine k: tack min vän! ja som sagt så ska jag komma med besked om var du kan läsa, men måste bara skriva något först :-)
Ja det är precis det! I dessa tider är man ju väldigt aktuell sålunda ;-)