Friday, February 02, 2007

Flyttkarlar

Måste lägga mig nu. Jag vet, det är fredag, men imorgon ska jag flytta. Inte själv, men hjälpa en kompis. Och han har varit med mig på mina sex senaste flyttar och slitit häcken av sig. Inte så att jag funderar på att säga "tackar som frågar, men jag tror jag hoppar det". Lite spännande är det. För två år sedan flyttade han från sin före detta och deras gemensamma hus. När vi har fyllt det första lasset och hoppat in i bilen, så frågar jag när resten av gänget kommer?
- Det blir inga fler. Du och jag får köra själva. Hans blick säger att han talar sanning.

Jag räknade den flytten som fyra. Hade gjort en innan, med morgondagens är vi kvitt. Men man vet aldrig. Med lite oflyt kan det vara jag som ligger på plus.

6 comments:

Hermann Dill said...

Som jag hatar att hjälpa folk att flytta. Egentligen är det galet att köpa en bostad för miljontals kronor men inte ha råd att lägga ett par tusen på en flyttfirma. Nänä, istället ska vänner offra en hel ledig dag bara för att någon är dumsnål.

Pizza och öl smakar för all del gott efter en flytt, men det är inte på långa vägar tillräckligt bra betalt.

Anonymous said...

Du är snäll du Johnny!
Ingen hjälpte mig sist jag flyttade, fick betala dyrt istället.

Kanske Hermann kan hjälpa mig nästa gång, om jag lovar att bjuda flott på krogen efteråt.

Katie H said...

Flyttkarlar med bar överkropp är mumsigt att se på, så bjud till för alla nya och gamla grannar. Kanhända flytten blir till ett stort kalas!

Tankevågor said...

Har alltid flyttat själv med bara maken och barn i släptåg men hjälpt många har vi gjort. Hm....har jag kanske lite svårt att be om hjälp eller vad tror du?

Anonymous said...

Yo, Johnny! Du knäckte dig väl inte med sofforna?

Upp igen!

Johnny said...

m-hermann: ja när man precis tjänat en halv mille rätt i fickan på att bara bo i ett år så kan jag hålla med. tyvärr blev det som jag befarade, i stort sett bara han och jag. och jag var inte glad.

johanna: snäll, dum...ibland är gränsen hårfin. hermann, vad säger du, räcker det med krogen?

swedette: vädret var inte idealiskt för bara överkroppar :-)

londongirl: ja det verkar ju så...nästa gång tycker jag du ska se till att alla kommer så kan du bara leda jobbet!

skrivkramp: faktiskt gjorde jag det. men ska ta mig upp igen:-)