Thursday, October 25, 2007

Utmanad.

Okej Christina, jag ogillar utmaningar och listor, men jag gillar ju dig, så här går vi väl då.

Åtta saker jag inte ger en chans (eller andra chans):

1. Lever.
Jag minns fortfarande första gången jag åt det i skolans matsal. Det var den längsta lunchen i mitt liv. Man fick inte slänga mat man tagit till sig nämligen. Och jag trodde det var vanlig köttgryta...Nu räcker det med att doften når mina näsborrar.

2. Ren Gin.
När jag var betydligt yngre än idag fick jag och en kompis idèn att låna lite från hans pappas barskåp. Efter att ha monterat ner halva bokhyllan insåg vi att det enda som fanns var Gordons gin. Så det drack vi. Fan vet om det hann ner innan det vände.

3. Bungyjump.
Livet innehåller tillräckligt med prövningar. Varför binda en gummisnodd runt sig och hoppa från en alldeles för hög höjd?

4. Ha ett förhållande av fel orsaker.
Förklaring överflödig.

5. Åka buss till Spanien.
Jag är 194 centimeter lång. Avståndet till sätet framför beräknas antagligen efter en mans medellängd. I Kina.

6. Dörrvakt.
Att mitt i natten, när man egentligen vill ligga i sängen och ha det varmt och skönt, alternativt stå på andra sidan repet med danslusten bubblandes i blodet, tvingas stå och förklara varför Herr Knark inte får komma in och leka. Det är inte kul. Tro mig.

7.Använda olivolja som solskydd.
För många år sedan fick jag det intelligenta tipset av en grek på semestern att bara använda olivolja istället för gamla hederliga Hawaiian Tropic. Ung och sugen på att snabbt bli brun tillsammans med det tipset innebar att det kändes som att någon badat mig i saltsyra och stod och kastade salt på. Inte skönt.

8. Facebook.
Inte för att jag inte förstår grejen. Men jag vet också hur jag funkar, och jag har inte möjlighet att engagera mig så som jag vet att jag kommer vilja.

Sådär, det var min lilla lista.

6 comments:

Anonymous said...

Vi måste träffas och prata bort en stund.

Helt klart.

Det är sindlande 8 saker jag har gemensamt med dig även om jag inte kan återge just punkten om dörrvakt så som du. Men jag kan gissa.

Ett glas vin på söndag kväll kanske? DÅ jag landat i staden ... därborta i väst ... Eller en kopp te? ... *L* ;)

Anonymous said...

christina: Ja, absolut, det vore jättekul. Så du ska till Götet alltså...förhoppningsvis är jag på riktigt gott humör efter att Blåvitt säkrat segern under dagen. Hör av dig.

Tankevågor said...

Men en GT är ok alltså? Ren gin kan jag inte heller tänka mig.

Anonymous said...

londongirl: Det går bra ja:-)

Jeremiel said...

Och gin som kan vara så gott om man blandar det med nåt...

Jag minns fortfarande när mamma lagade njure till min pappa när jag var barn. Jag sprang ut och grät, vägrade komma hem innan de hade ätit, vädrat och diskat undan...

Johnny said...

jeremiel: Visst är det gott. Men inte rent.
Du, njure låter inte som en höjdare...:-)