Sunday, October 28, 2007

Svenska mästare. Igen.


Det var länge sedan jag var så blöt, och så lycklig. Men å andra sidan var det också elva år sedan IFK Göteborg blev svenska mästare.


Då är det helt okej att spendera ett antal timmar i hällande regn och Göteborgs karaktäristiska snålblåst.


"För vi som är från Göteborg, åker aldrig hem med sorg, vi som är från Göteborg, hej hej hej", som Glenn Strömberg och gänget skaldade så vackert en gång i tiden. Det funkar idag också. I alla fall om man är just det. Göteborgare alltså.

11 comments:

Anonymous said...

Anar en skön känsla i magen, sådana ska man ta vara på.

Grattis!!!

Anonymous said...

Haha, jag visste väl att det var nåt sånt här som skulle möta mig när jag kom hit efter att ha sett rubrikerna på Aftonbladets hemsida.

Anonymous said...

glykofag: Du anar rätt:-) och tack så mycket!

elsa: fasiken, är jag så förutsägbar:-)

Anonymous said...

Jaaaaaaaaaaaaaaa, vi vann!!!! Älska Blåvitt!!! :) :) :)

hannaria said...

Jag är ju som du vet helt ointresserad av fotboll, men är glad för din skull. Förstår att detta är STORT!

Katie H said...

Fy fan vad skönt!!!

Ursäkta att man svär, men det var länge sedan!

Anonymous said...

Rätt åt er och skönt att DIF fick däng av Brommapojkarna, som rent geografiskt, borde vara mitt lag. Det är alltid en fröjd att se intervjuer från kamratgården. De verkar ha så kul där. : )

Anonymous said...

Hej min vän!
Nu startar jag Vidunderliga Barn. Och jag behöver hjälp.

Vidunderliga Barn ska vara en sida där vem som helst kan skriva. En sida för guldstunder, flippade stunder, hysteriska stunder, stunder med asgarv och gapskratt, sorgstunder, kaos, världskrig och bevingade ord. Allt av och från och tack vare och på grund av barn. I åldrarna från 0-17 år.

Vem som helst kan skriva sin lilla berättelse om just den stunden och det ögonblicket som känns roligt och angeläget att dela med sig av.

Jag skulle bli fantastiskt glad om du kunde vara en av de som skriver först. Jag tror jag vet att du har historier från den svindlande vardagen i mängder ;) Läs hos mig!

Anonymous said...

therrorese: Jaaaaaaa!

hannaria: tack, det är det


swedette: ibland är det på sin plats!

fredo: du är så välkommen in i gänget min vän:-)

christina: jag har läst, och det låter toppen. jag är med såklart. återkommer med ett alster.

malin said...

Grattis! Jag var på Stockholm Stadion i arbetssyfte för att hålla koll på ålänningen i laget, och var dagen efter lite besviken över att ingen från Åland sparkar boll i Gbg. DET hade varit grejer.

Anonymous said...

malin: synd, verkligen! vi hade mycket hellre sett dig här i götet. har ni ingen bra spelare jag kan tipsa blåvitt om ? så kan du vara med nästa år :-)