Thursday, October 11, 2007

?

Om du lägger dig ner och sluter din ögon
Ser du mig då?

Om dina öron stänger ute bruset från vardagen
Kan du höra min röst då?

Om du vaknar på natten och kylan biter ditt skinn
Känner du min kropp flytta sig intill din då?

När allt hopp är ute och förtvivlan bor i ditt bröst
Är det mig du ringer då?

Om allt vore på riktigt och tvivlet inte fanns
Skulle dessa ord inte behövas, inga frågor ta upp mer plats.

Sanningen är aldrig långt borta
Egentligen.

Eller hur?

6 comments:

Anonymous said...

Fint!!
och sant

Anonymous said...

Skulle precis som anonym skriva att det var fint. Vissa saker blir helt enkelt inte sliskiga. Tänkte på det när jag hörde låten "Delilah", många "kärlekslåtar" är bara olidliga att lyssna på. Just för att dom är så sliskiga, men "Delilah" funkar, tänk att vara tjejen som den tillägnas :) Samma gäller här, fint och osliskigt. Det låter liksom äkta.

stella sweden said...

my gift is my soul..."your song"...The Strets...
Inte sliskigt bara så jävla vackert..just listen...

Anonymous said...

anonym:Tack!

elsa:Tack elsa! Ja, Delilah funkar absolut. Och det här är äkta, så skönt at du kände det.

stellapolaris: I will. Thanks.

hannaria said...

Är detta en låttext? Ny karriär kanske?

Johnny said...

hannaria: nä det var inte meningen, men kanske det nu när du säger det:-)