Sunday, May 18, 2008

Skitkul.

Skrattar högt som vanligt när jag besöker nätets mest underhållande bloggare, Mikebike.

Kom på ett roligt citat som Kay Pollak bjöd på. Apropå att jobba med människor med en pessimistisk inställning:

"Livet är en skitmacka, och man får ta en tugga varje dag".

När jag såg den underbara filmen "The Bucket List" med Jack Nicholson och Morgan Freeman, levererade Jack ett annat skönt när han drog tre saker för sin assistent som han tyckte han skulle lägga på minnet, angående effekter av att bli gammal. Nummer tre:

"Never trust a fart".

Hey, jag skrattade. Men jag är förvisso ganska barnslig. Men det står jag för.

2 comments:

stella sweden said...

Det är bra att stå för sin barnslighet...men tyvärr har den fått en negativ klang...så istället kallar jag mig barnaktig..och med det menar jag att jag tar mig friheten att agera spontant...och med det menar jag att jag ofta skriver som jag pratar...och gärna sätter mig i en gunga om jag får syn på en!

Johnny said...

Stella sweden: AH, låter underbart! Jag instämmer och tror vi har en hel del gemensamt :-)