Friday, May 16, 2008

Kärlek på riktigt.

Jag vet inte , men just nu har kroglivet ingenting att erbjuda mig. Inte för att jag inte är på humör, tvärtom. Jag klarar bara inte av de där låtsaskonverstionerna, du vet" och vad sysslar du med då", eller "var bor du", "har du barn". Inget fel i det, konversationerna måste ju starta någonstans. Men allt som oftast gör de det på samma ställe, på samma sätt.

För min egen del är jag säker på att det beror på att jag letar efter något äkta. Nu när jag vet vad jag letar efter. Jag letar efter värmen och känslan i den sanna kärleken.

Den finns därute, det är jag säker på. Tills dess nöjer jag mig inte med något annat. Kärlek på riktigt, eller inte alls.

Så det så.

5 comments:

Katie H said...

Try making a spectacular entrance she just can't ignore. Something hugely embarrassing, so it's the immediate topic of conversation. Or only speak Spanish. People's Spanish is usually limited to less than "what do you do for a living".

Could be interesting.

Anonymous said...

Fast att vara hemma är riktigt tråkigt, så därför går jag ändå på krogen, men inte för att hitta utan för att ha kul. En handfull bra vänner så är kvällen räddad. Kärleken finns inte på krogen. Sådeså. Den finns någon annanstans.
Fast, jag letar inte heller, den kommer när den kommer.

Mvj Frk Singel Sen Årtionden

Anonymous said...

swedette: Ska prova det nästa gång :-) tack för tipset. Har du provat själv?

rosa: nä jag vet. men igår längtade jag extra efter det där goa. du vet som det är ibland.

//Johnny

stella sweden said...

Min personliga erfarenhet är att den kommer när vi inte letar...när vi minst anar det...så att syssla med något annat o sluta längta det är nog det enda...för jag tror att ju mer vi sänder ut vibbar om vad som saknas i vårt liv, så blir det som ett negativt gensvar...då avsaknaden av något i sig är tärande...

Men visst måste vi få skrika ut vår längtan ibland...men sen släppa den o nöja oss med det vi har...

Skriiiiiiik!

Ja..du förstår...

Johnny said...

stella s: Ja jag förstår att du gillar det där med skriket:-) Men visst är det som du säger, och att det är svårt när man längtar, det är också sant.
Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiik!