Monday, January 15, 2007

Me, myself and I

"Hej hej, det är jag. Jo, jag ville bara fråga hur fan det står till egentligen? Nämen jag började bara undra förut när jag hörde lite saker här....för vi pratade ju om en del saker för ett par veckor sedan och vi var ju överrens då, eller? Jag kanske minns helt fel? Det verkar så iallafall. För det verkar som det passerade in genom ena örat och ut genom det andra. Det kan inte ha fastnat på någonting alls på sin väg genom dina tankar eller känslor. Ville du skulle veta att jag orkar inte försvara dig längre, du får ta det själv. Du får reda upp din egen skit sedan. Vi andra har fått stå där och ta din uppspydda galla, och gått hem och analyserat och vänt ut och in på oss för att kunna göra situationen bättre. Men du, du bara skiter i det, som vanligt. Hänvisar till din gamla regel att "du måste göra det och det för att du ska må bra". Sen att alla andra runtomkring mår skit av ditt beteende det är inte så viktigt. Måste vara rätt skönt. För dig alltså. Att alltid kunna hävda att man måste göra vissa saker för annars fungerar man inte. För de flesta slutar den regeln att vara hundraprocentig när man blir vuxen. Tydligen inte för dig. Synd för oss."

4 comments:

Visionary soul said...

Aha aha aha... anas en försvarsmekanism här? Som inte gynnar kollektivet av jag?

Annars är väl det där resonemanget om "måste göra så här för annars funkar det inte för mig", ett ganska vanligt "vuxenresonemang"... om man inte är så sugen på att kompromissa. Som rätt många inte är... väl?

Johnny said...

v. soul: det ligger nog en del i vad du säger. hade varit lättare om fler ville kompromissa, helt klart.

Anonymous said...

Det måste vara skönt att kunna skriva så bra när man är förbannad.
Som vanligt väcker du käslor med det du skriver...vilken skitstövel?! Hoppas den det gäller läser din blogg. kram

Johnny said...

catwoman: tack, men jag når inte fram till vederbörande mer här än där ute, så är det bara. kram till dig.