Tuesday, July 22, 2008

Kind of blue.

Häromdagen satte sig min pappa i bilen och åkte till vårdcentralen för en rutinkontroll av blodtrycket. Han kliver in i lokalen och sätter på sig de blåa plasttossorna över sina skor innan han slår sig ner i en av sofforna och väntar på sköterskan.

Det går bra, blodtrycket ligger på en bra nivå, och han tackar för sig och lämnar vårdcentralen på gott humör.

Han kör till Kungälv och går in på Mekonomen för att köpa bromsdelar till bilen, det är dags för byte av bromsskivorna. Det är rätt mycket folk i affären så det dröjer innan han får sina saker och kan åka hem igen. På väg hem stannar han och tankar.

Han kliver in genom dörren hemma i villan och ropar in till mamma att han är hemma. Hon kommer ut i hallen och möter honom med ett gapskratt.

- Vad är det? Vad skrattar du åt, undrar han.

Mamma fortsätter att skratta och pekar på hans fötter. Han tittar ner och inser att han glömt att ta av sig de blå tossorna innan han lämnade vårdcentralen.

Vet inte om de saknar de där tossorna på vårdcentralen. Lika lite som jag vet om kunderna inne på Mekonomen undrade om han rymt från någon inrättning i närheten.

Men att jag tyckte det var j-ligt roligt, det vet jag.

12 comments:

Anonymous said...

Skitkul!! Hahahaha!!!

malin said...

Hehehe =)

Anonymous said...

rosa och malin: Kul att ni tyckte det var kul:-) Jag gillar er. Men det vet ni väl?

//Johnny

TP said...

-Kommer ni ihåg sommaren 2008?
-Nä, d va så länge sen! Var det något märkvärdigt med den?
-De va den sommaren farsan gick med blåa plasttossor!
-Jaja, d kommer vi självklart ihåg.


Underbart!!!

Johnny said...

tp: Haha, helt perfekt! Precis så lär det bli:-)

Anonymous said...

Åååh. *rodnar*

Anonymous said...

Hahaha! Såna stories är livets salt. Underbart! / Anders

Johnny said...

Anders: Visst är det :-)

Anonymous said...

När jag läste rubriken trodde jag dock att det skulle komma en personlig hyllning, eller nåt. Ack vad jag bedrog mig:) Anders

Johnny said...

Anders: Efter dagens uppträdande kan du glömma någon form av hyllning, biaaatch! :-)

Anonymous said...

Helkul! Det borde ha prasslat en del om fötterna?

Anonymous said...

sanningen: Ja antagligen, men hans enda defekt är lite nedsatt hörsel. Kan ha spelat in:-)
//Johnny