Wednesday, July 09, 2008

Love You.



För tolv år sedan visste jag fortfarande ingenting om livet. Visst hade jag smakat lite, känt både glädje och sorg, smärta och lust.

Men när din mamma satt där med den stora magen i vädret och sa att det var dags att åka, då förstod jag någonstans att jag skulle aldrig komma hem och se på livet på samma sätt, inget skulle smaka likadant.


Att bli pappa väckte alla saker som slumrat inom mig, rädslor om inte annat. Utan dig hade jag fortfarande stått och stampat på samma trista hållplats. Istället ryckte du med mig in i ett tåg som stundtals har skenat till synes utan förare. Men till slut har vi ändå saktat in och stannat på rätt station.


Jag känner samma glädje när jag ser dig, nu som då. Kanske till och med mer nu. Jag saknar inga perioder för alla nya ger mig andra glädjestunder. Jo, kanske önskar jag ibland att du var sådär liten som när du låg där på skötbordet och lyssnade på mina sångförsök. Jag förstår att du skrattade.


Nu när det är dags för ännu en födelsedag, då är det märkliga att vi säger grattis till dig. Det borde vara du som säger grattis till oss.

Jag och din mamma drog ju den stora vinstlotten.

Jag älskar dig mitt barn, nu, då och för alltid.

9 comments:

Anonymous said...

Nå, nog drog barnet en vinstlott också; långt ifrån alla är så solklart älskade, även om det naturligtvis borde vara självklart. Ditt sätt att handskas med att vara pappa värmer hjärtat.

Anonymous said...

Ett stort grattis till din dotter! Mvh Kungälvsgänget.
Elias sjunger "ja må du leva" för full hals.

Katie H said...

Jag medger... jag sjunger inte, utan nynnar bara lite grann, men ändå - grattis till tjejen. 12 år var en bra ålder, det minns jag med bestämdhet. Ha ett kul år, ni två!

Förresten så ska vi på GBG's rundvandring med stadtsmuseet på Onsdag, lämnar Norra Hamngatan 12 vid 13:45, hänger du med?

Visionary soul said...

Mmmm... fint... Visst är det så, det är vi som är föräldrar som ska gratuleras, till att vi fick leva med våra underbara barn! :) Hoppas ni hade en fin födelsedag!

Johnny said...

pia: Och dina ord värmer mitt.

kingälsganget feat:Elias: Tack!

swedur girl: Tack tack:-).
Ja det är inte alls omöjligt. Låter kul! Hör av mig.

v.soul: ja tack, det var en härlig dag/kväll. kul att se dig.

Anonymous said...

För tolv år sedan var jag knappt tolv år :) Tolv år är en rätt lång tid, grattis i efterskott till föräldraskapet! :) Det läskiga är att dom där åren på mellanstadiet börjar flyta ihop till ett..man vet inte riktigt vilket år som var vilken semester å sånt. I vilket fall dansades det tryckare på diskona å mellan danserna käkade man nötcreme, köpte 33 cl läsk för 10 spänn å räkade ut att dom tjänade massor på försälningen (3 kr i inköpspris) å så var det förståss en hel del dålig musik...å en del bra.. T.ex. musiken från soundracket till Batman, som Seals låt.

Johnny said...

elsa: visst går det fort. Men inte fortare än att jag också åt nötkräm du :-) Idag verkar det vara mer chips. Vi åt cocosbollar, fast de hette något annat då.Men dricka i glasflaskor drack vi också. Och dansade tryckare :-)

Anonymous said...

Nötcreme verkar vara nåt som hänger med...det är konstigt att dom kan gå runt på att folk som vill känna sig nostalgiska käkar det...för hur ofta blir det, vart tionde år, max?! Å vad används det egentligen till, att spritsa tårtor? Det ska nog till en himla massa nötcreme för att spritsa en tårta..haha.

Johnny said...

elsa: haha, ja jag har inte testat den på tårta ,men det borde vara en hit. Tack för tipset:-)