Friday, July 11, 2008

Musik är ljuvligt.

Maia Hirasawa, charmig och vacker som en dröm. Musiken inte riktigt min kopp the, men bra.

Miss Li, absolut bedårande. Fantastisk sång, ren glädje och magi. Fantastiskt bra.

Lars Winnerbäck, absolut magisk. Opretentiös, grym rock och rull. Vet inte om det är bonnen i mig, men jag älskar Lars. Hans tafatta mellansnack och blyga uppenbarelse försvinner helt så länge gitarrens strängar vibrerar. Berättelsen om hur han träffade Miss Li var helskön.

Mycket folk, där de flesta kunde stor del av låtarna=Mycket medsång.

Vädret som var hyggligt nog att låta bli att regna-tackar vi för.

Min dotter på sin första konsert. Lyckligast och svettigast av alla.

Ibland glömmer man hur underbart musik kan vara. Och helt plötsligt sitter man där med ringande öron och ett lyckligt flin. Och minns igen.


Winnerbäck-Åt samma håll.

2 comments:

Tankevågor said...

Minns när mina killar fick hänga med på sin första utekonsert i sommarstockholm. Vilken härlig upplevesle det var för dem.

Det är skönt med musik och jag tycker det är kul att lyssna på sånt som jag sjäv inte heller tycker är min smak för ibland hittar man i alla fall nåt som man tycker om.

Ha en skön fortsättning på sommaren och se till att lyssna lite då och då på.....musiken! :-)
KRAM

Johnny said...

londongirl: Visst är det kul när man är med sina barn första gången det händer något stort i deras liv. Påminner en om hur det var när man själv var där, inte sant?

Tack och detsamma till dig. Kram.