Sunday, September 23, 2007

Vi är nog rovdjur trots allt.

En flakbil har blivit påkörd av en spårvagn. Den står på spåret med elvans spårvagn intryckt i höger sida. Det ser otäckt ut.

Den filen jag står i ska rakt fram. Alltså har den ingenting med krocken att göra. Förutom att alla vill se. Se om någon är skadad. Om det finns blod.

Därför är det helt stopp i alla riktningar. Antagligen var det likadant redan på stenåldern. Att det var spännande med blod. Ja inte vet jag. Knäppt är det i allafall.

Fenomenet har till och med ett eget namn. "Titt-kö" tror jag är det korrekta uttrycket.

7 comments:

Anonymous said...

Finns i radion varenda morgon. Etablerat läskigt ord. Som någonstans vittnar om varför så många tittar på skit-tv. Som Big Brother t.ex. ;)

El said...

Men, varför försvann det roligaste i inlägget? Jag är ju amerikan, och du har rätt, det är mycket roligare då ;)

Bra inlägg för övrigt.

Johnny said...

christina: bra point!

ellen: jag visste inte om det funkade. Skulle frågat dig först såklart. Och nu minns jag inte hur det var. Kul att du gillade det. Jag skrev en kommentar hos dig men den försvann visst. Det var iallafall så att jag gillade Dylan mer än Uffe. Det var bara det jag ville säga.

El said...

jdwag: det funkade absolut. på alla sätt. ibland blir jag lite tveksam till om jag kan blanda allvar och humor i mina egna inlägg, men eftersom jag uppskattar det hos andra så borde jag ju kunna göra det hos mig själv mer också?

Fasen, det inlägget har trillat bort på nåt vis... Dylan mer än Uffe alltså... ja. Det gör kanske jag också egentligen. Uffe är ju också ett Dylan fan. Men jag gillar dem båda, men på olika vis.

Anonymous said...

ellen: jag är säker på att du kan det. du är trots allt rolig. och allvarlig:-)
jo. jag gillar nog båda också, men inte lika mycket. uffe alltså.

Moddan said...

Vi är rovdjur med åtdragna moralkorsetter, ibland sipprar vi ut mellan snörverket i livet. Det är då det bildas tittkö. Det är också då brutalt våld kan uppstå eller avundsjuka...alla våra djuriska instinkter och beteenden kan sippra ut, så håll korsetten hårt åtdragen!

Johnny said...

moddan: bra kommentar, tack. och jag drar åt den!