Wednesday, September 26, 2007

Mera Kay...

Idag skrev jag ett mail till Kay Pollak. Det kändes som det var dags. Och då är det bara att lyssna.

Till min stora förvåning fick jag ett svar bara en stund senare. Som jag svarade på. Och som han svarade på. Och som...ja du fattar. Vilken otroligt sympatisk person. Precis som jag trodde förvisso, men ändå. Ska bli spännande att se hur det är att mötas på riktigt. I november.

Det börjar fungera riktigt bra på det nya jobbet. Med tiden kommer det bli ännu bättre. Det känns bra, och det är trots allt det viktigaste. Bra människor omkring mig. Det är viktigt.

Sitter och lyssnar på Jose Gonzales nya. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Så jag avstår att tycka tills vidare. Förra plattan tyckte jag var grym. Kanske den här blir det också.

Undrar om dom sitter i Idoljuryn och tänker " ah va faan".

6 comments:

Anonymous said...

Jag köpte Kay Pollaks bok (vet inte om han skrivit fler) i somras. Tyckte att baksidan och titeln var inspirerande. Sen försökte jag läsa boken, det gick mindre bra, hade lite svårt för dom där "Tänk nu tyst på den här meningen" och liknande fraser. Jag önskar dock att jag vore som Kay Pollak även om jag har lite svårt för hans "cheezy" formuleringar. Tror ändå att jag blir mer och mer förstående för folks dåliga sidor speciellt nu under psykiatripraktiken. Man kanske kan bli lika förstående som Kay Pollak fast på sitt eget sätt.

Härligt förresten att du fått kontakt med din förebild, om man nu kan kalla honom för det.

Lintin said...

Appropå juryn så tror jag att dom sitter där och inombords nynnar på temat till bröderna cartwright (du vet "dandaradandaradandaraDADAAAA-dandaradandaradandaradadaDAAA") medan munnen pratar helt utan koppling till den övriga kroppen.

Anonymous said...

elsa:Jag förstår hur du menat eftersom jag läst rätt många liknande böcker under åren. För mig passar det han skriver bra, och det är massor av andra böcker som jag kännt som du. Och som du säger så gäller det att hitta sitt eget sätt.
Och visst är det häftigt ändå, bara genom att göra det man känner. Oftast skiter vi i det för det verkar lite fånigt.

lintin:Haha, ja det är ingen omöjlighet! Något åt det hållet måste det vara.

Anonymous said...

Vet inte heller vad jag ska tycka om Jose. Är han bra eller inte?

Katie H said...

Holy Shit!!!!
You're meeting him??

Jag såg "Så som i Himmelen" precis innan jag flög tillbaks hit, blev helt blown away! Satt och tittade på alla behind the scenes, han är en grym regissör. Verkar mycket for the actor, vilket är min inriktning också, därav har jag nu pluggat skådespeleri för att bättre förstå dem. The Actor's.

Genom allt, fram och tillbaka, tre på morronen, så var KP alltid entusiastisk och engagerad, jag vill hemskt gärna jobba med honom i framtiden! Bästa film/regissör fyndet på åratal.

Vad kul att du får träffa honom!


För övrigt så är Börje Ahlstedt en av århundradets bästa skådisar. Bara för att klarlägga.

Anonymous said...

swedette: kan bara hålla med. synd att du inte är hemma så du kunde hänga på.