Friday, September 14, 2007

Lycka

Lycka kan vara att sitta i bara t-shirt i mitten av september och äta lunch i Sveriges vackraste park.

Lycka kan också vara att träffa en riktigt god vän och se hur underbart han har det med sin familj.

Lycka kan vara att sitta med ett fånigt flin och inse att man varit vaken en hel natt utan att sova en blund, och ändå inte vara trött.

Lycka kan vara att svara i telefon och en röst på andra sidan säger, "du får jobbet, välkommen ombord."

Lycka kan vara att se sitt barn stråla av lycka på grund av förändringar man kämpat länge för ska ge effekt.

Om allt det där inträffar på samma gång, då kan man skriva in det som en bra dag.

21 comments:

Ankan said...

Hoppas att den "man" du skrev om var du själv. Att det var du som fick uppleva alla dessa "lyckor" på en och samma dag. KRam

Anonymous said...

"Ha en bra dag!", alltså. Och utan att ha alla fakta på bordet låter det som om ett "grattis" vore på sin plats också.

Grattis! alltså, och fyll gärna på med detaljer vartefter.

Anonymous said...

Lycka kan vara att få dela med sig av sin underbara familj till en god vän;-)

Lycka kan också vara när ens gode vän får ett inspirerande jobb, grattis!

Men...Vad säger du om FC Gothia?
Om jag är i chock, vad är då Öis och Gais. Häcken räknar jag inte med, det är de som drar längsta strået här - snacka om att snylta kultur och tradition.
Och namnet sen - FC Gothia, det låter ju som ett lag som spelar i Göteborgskorpen, div4, på Heden - plan nr 42. Du vet, den med traktorspår och hästbajs.

Anonymous said...

Ja, ja, jaaa vad det låter härligt!

Alla de små, ibland till synes enkla och till och med självklara sakerna i livet. När allt synkar och ligger framför en som en nybonat golv. När man reflekterar och upptäcker att alla de små sakerna är det som är verkligt STORT!

...vilket jävla ordbajseri jag sysslar med! =)

Ha en skön helg och grattis!

hannaria said...

Lycka kan vara när någon man gillar delar med sig av sin lycka.

Anonymous said...

ankan: det var det . tack så mycket och kram tillbaks.

smyg: Tack så mycket, och det gör jag.

langri: Tack! Och FC tycker jag är en sjuk idè. Men som blåvitare gör det mig inte så mycket. samma skit i en klump är ju ganska bra:-)

glykofag: Jag gillar det så ös på :-) Tack så mycket och detsamma!

hannaria: Lycka kan vara att få glädjen att lära känna dig. Tack.

Anonymous said...

Oj! Allt på en gång. Vilken lycka. Vilken härlig känsla!

ALW said...

Grattis!

Anonymous said...

therrorese: jepp, det var det!

daddy-o: tack!

Anonymous said...

"Lycka kan vara att sitta i bara t-shirt i mitten av september och äta lunch i Sveriges vackraste park."

Det är nåt man bara kan drömma om i Stockholm idag...jag tittade ut genom fönstret och tänkte "Ooh, det är säkert 20 grader ute", sen tittade jag på termometern och kom ner på jorden igen..13 grader trots strålande sol. Och ikväll innan jag inte i syrrans och hennes bil utbrast jag efter att träffats av en kaaall vindpust och lite regn "Nu är det höst på riktigt". Tänk att det kan vara så olika i samma land.

Anonymous said...

Oooj..jag kan visst inte skriva p.g.a. trötthet..."innan jag hann in i" skulle det ju va... Go' natt!

Anonymous said...

elsa: nu kan jag meddela att det är normalt igen. blåsigt och kallt. det växlar fort du vet:-)
hoppas du sov gott!

stella sweden said...

Lycka för den gråtande kvinnan i förra? inlägget skulle kanske ha varit att utbrista...

- "Det kan du ge dig fan på att jag ska"!
;)

Anonymous said...

Om bara en av de sakerna interäffade i min vardag skulle jag vilja påstå att det blev en bra dag. En väldigt bra dag!

Anonymous said...

stellapolaris: det skull kunna vara så ja:-)

e:då hoppas jag det blir så, verkligen. kram.

Tankevågor said...

Underbart! Såna dagar önskar jag dig fler....och jag skulle gärna ta emot en sån själv. Kram

Johnny said...

londongirl: tack så mycket, och jag är säker på att du får det snart. kram.

Anonymous said...

Här är man borta en vecka och allt tycks hända! :)
Detaljer, detaljer, detaljeeer!! :)

Anonymous said...

rosa: ibland är en vecka lång tid:-) det kommer det kommer.

Vanja said...

En fullbländad dag! :)

Anonymous said...

vanja: exaktamente:-)!