Friday, August 17, 2007

Partytricks och annat

Jag undrar vad Du har för dolda talanger? Jag tänker på saker som är rätt kul, men inget man tar upp i sitt cv direkt. Okej då, jag börjar:

1. Jag är en jävel på att imitera, Kurt Olsson, Ernst-Hugo, ja du fattar.

2. Om jag tappar något är jag fena på att hinna fånga det i luften innan det träffar marken och kraschar. Eller, jag har bra reflexer. Inte krångligare än så.

Det får räcka med två:-)

Kom igen nu, ser fram mot att läsa vad som gör er unika.

12 comments:

Anonymous said...

Kej för Ernst-Hugo men Kurtan får va! Jag är lite unik på det här med alkisgenerna att jag kan festa hur mycket som helst. Fast det är ju inte så bra!

Anonymous said...

marla: fan, du som ska bo i göteborg också:-) det där sitter i från när kurtan var rolig. för typ 20 år sen.
jag antar att du menar att du kan festa utan att bli bakis. och det är något som gör många av oss rejält avis. har du hunnit flytta än?

Ankan said...

*tänker så det knakar* mitt party-trick är nog att vara spontan-kvick i replikerna. Annars skulle det väl vara att jag kan prata som Kalle Anka - brukar vara lika "uppskattat" som Kurtan-tricket tippar jag :)

Anonymous said...

Oooops. Party trick,,,? Jag tror inte att jag har några "partytrick" att vara stolt över. Typ. Aj, mitt huvud.

hannaria said...

Zübeyde Simsek (tror hon heter så) som var med i Robinson. Hon sa ofta: -Helt jävla sjuuukt!
Det var längesen jag härmade henne, men jag testar lite nu om talangen finns kvar... :-)

Johnny said...

ankan: se där, du och jag kan uppträda ihop:-)

rosa: tror jag säkert du har, du får fundera lite:-)

hannaria: ja jag får väl höra det där snart va?

Vanja said...

Jag kan lyfta ett finger i taget jättesnabbt och dessutom sära på tårna samtidigt! :)

Johnny said...

vanja: det ser jag fram mot att se:-)

Anonymous said...

Jag är aldrig på party numera. Låter kul va!? Ha ha, men de få gånger det faktiskt händer så är mitt trick att bara vara jag + dansa magdans om jag känner för det :-)

Anonymous said...

Jag kan vifta med öronen, för vanligt för att väcka respekt? Kan också göra "den avslitna tummen"; båda tricken har en åldersgräns på 5 år (max alltså).

Anonymous said...

Jag kan jonglera med tre bollar och samtidigt improvisera fram en dikt på sjörövarspråk. Sjörövarspråk, för den som inte minns det, är det språk där t ex din blogg heter Nonedoderorbobirordod.

Anonymous said...

emma: magdans, det gillar jag:-) jag tycker det var bra partytricks.

gina: båda tricken funkar bra för mig, kan inget av dom. hmm, vad säger det om mig då...

matte: jag hoppas verkligen att vi hamnar på samma fest nån gång!