Saturday, August 11, 2007




N`uff said.

7 comments:

Visionary soul said...

*skrattar... lite rått...* ;-) På mitt kylskåp har jag en variant av det där, som handlar om curlingföräldrar, tror att det är samma tecknare... Kul med en tecknare som tar upp dagens "mode" när det gäller synen på barn! :-)

Anonymous said...

Hahaha - suverän iakttagelse. Suveränt roligt.

Anonymous said...

v.soul: ja det kan bli lite för mycket kategoriserande ibland:-)

langrI: glad you liked it!

Anonymous said...

Tack! Jag kapar den. Rakt av ... och länkar till dig ;)

Anonymous said...

christina: varsågod, det blir jag bara glad av:-)

GIS-mormor said...

Haha! Det påminner mig om en sak som min yngsta syster var med om under ett utvecklingssamtal med hennes dotters lärare. Dottern gick i tredje eller fjärde klass och min syster tyckte att hon var väldigt okoncentrerad och hade svårt att sitta still, syrran misstänkte att dotterna hade någon form av "bokstavskombination". Läraren verkade dock tycka att flickan var ganska "normal".

Min syster frågade då läraren: - Du tror inte hon har ADHD eller nåt då?
Läraren tänkte en stund, såg allvarlig ut, tittade min syster rakt i ögonen och sa: - Nej, inte ADHD men jag tror hon kanske har en släng av MIB.
Min syster som aldrig hört talas om MIB blev idel öra och förväntade sig en förklaring av denna förkortning. Hon sa: - jaha... MIB?
- Ja, sa läraren, Myror i Brallan.

Anonymous said...

gis-mormor: Grymt!:-)Tack