Thursday, October 26, 2006

Varför?

Har du ibland funderat över vilken funktion vissa människor har i ditt liv? De där som du så många gånger funderat över varför du fortsätter att umgås med. Energitjuvar. Vi kallar dem så, för det är ju vad de är. Även om du inte vistas i samma rum, för då blir det ju så påtagligt, så kan du känna varje gång de gör sig påminda hur hela ditt jag känns...annorlunda, konstigt. Och jösses vad mycket svårare det är att "göra slut" med en vän, än vad det är att lämna ett förhållande. Men när någon konstant utnyttjar dig och din godhet, använder vad du berättat i förtroende i eget syfte, försöker manipulera ditt umgänge...ja vad ska man kalla det? En vän? Kan inte tänka mig att det skulle finnas med i någons definition av begreppet vän. Någon som försöker inskränka ens frihet. Pyttsan!

4 comments:

Anonymous said...

Ojdå, verkar som om du haft en dålig dag?
Förstår vad du menar, som tur väl är är jag rätt dålig på att hålla kontakt med folk, därför ramlar liksom de som inte tillför något (och jag inte bidrar med ngt i deras liv, it goes both ways så klart) bort av sig själva. Alla kompisar, vänner och bekanta jag umgås med nu för tiden är sådana som jag verkligen, verkligen trivs med och tycker om att träffa (vissa ser jag dock alldeles för sällan). Tyvärr har en och annan goding fallit bort också pga av jag är så kass på att höra av mig. Men, ändring ska det bli!

Have a nice evening, och du, såg du denna kommentaren på min sida: "Damned cousin, where did you find that cutie jdawg? Sounds like a perfect hunk!If I become a designer, I'll make him a pair of gumboots." ?
Du har korsat Atlanten!

Johnny said...

Nej ellen, jag har haft en bra dag..förutom att jag kom i kontakt med vad jag beskrev. En del onödig energi har ödslats, men också en del skratt åt det absurda i den historien.
Annars är det samma för mig, man har inte tid med relationer som inte ger något längre, därför är de man är nära desto närmre.

Och nej, jag hade inte sett det...men jag bockar och bugar! Jag rodnar lite, kommer sova gott tror jag :-) Nu blev ju dagen bättre om inte annat!

Önskar Dig också en riktigt skön kväll

Langri said...

Jag kan intyga att han är en cutie ;-)

Johnny said...

Tackar langri, nu känner jag mig härligt uppblåst :-)