Friday, October 27, 2006

Bilar är dyra leksaker

Det lät som om min bil ätit upp en gräsklippare när jag satte på fläkten i bilen. Min dotter fick sitta och hålla för öronen hela vägen till skolan. Själv blev jag lite lomhörd, var ju tvungen att hålla i ratten. Visade sig att fläktmotorn lagt av. Volvo ville ha 2600 för en sådan. No way! Snokade upp en helt ny original för 800. Ha! Och eftersom jag har sådan tur att min bror har egen verkstad så kommer jag billigt undan ändå. Men ändå, 800 för en sketen fläkt. Roligare kan man ha för pengarna. Funderade på att skita i det och köpa hörselskydd istället. Såna där pluppar som finns på apoteket för 25 spänn. fast det skulle bli jobbigt om folk åker med...Nej det får bli fläktbyte, det blir nog bäst.

2 comments:

Anonymous said...

Nu blev jag om möjligt ännu mer nyfiken på kvällens åtagande. Förstår om du inte vill skriva vad det gäller, men jag tar mig frieheten att gissa lite på vad som kan få en vuxen karl att bli tårögd:

1. inse att man måste lägga 800 pengar på en fläkt
2. varit på en mycket trevlig date
3. varit på en mycket otrevlig date
4. varit bestman på ett kvällsbröllop
5. sett en bra film på bio
6. missat poängen med filmen för att man fortfarande är halvdöv sedan bilfärden
7. besökt ett alldeles nyfött barn på BB
8. haft ett bra kvartsamtal med dotterns klassföreståndare
9. haft ett dålig dito
10. ätit ett praktexemplar av den omtalade spagettin med köttfärssås

Nu orkar jag inte gissa mer. Ge mig en liten vink om jag är inne på rätt spår. Annars finns det en risk att jag fortsätter att gissa imorgon.

Johnny said...

Haha, du är rolig! Men nej, även om alla dina fina gissningar skulle kunna leda till tårflöde...så är tyvärr ingen av dem rätt. Och jag inser vad mycket jag kunde gjort idag....Nej som sagt, jag ser fram emot fortsatta gissningar :-)