Thursday, October 09, 2008

Proud, I am.

Det är torsdag, och därmed match. Som vanligt nuförtiden. Idag var det bortamatch på Kvibergs konstgräs mot ett lag som vi förlorat rätt rejält mot förut.

Men det är andra tider nu. Sen den där magiska kvällen jag skrev om sist spelar tjejerna fotboll. På riktigt.

Därför ledde vi i halvtid med 1-0 och spelade riktigt bra. Tyvärr bjöd vår målvakt generöst på två gratismål som den värsta After Workbuffe'n, och med fem minuter kvar ligger vi under med 2-1. Då utnyttjar vi den nya regeln och tar time-out. Efter ett bra peptalk går dem ut och gör ett kanonanfall och avslutar med ett vackert mål. 2-2. Ännu en lycklig poäng i ryggsäcken. Underbart. Glädje. Skratt.

Dagens märkligaste: Precis innan matchen ska blåsas igång ropar jag till domaren, en gråhårig gentleman i pensionärsåldern med italiensk brytning, att jag vill springa in med kaptensbindeln till E som glömt den. "Visst, jättebra, gör det" säger han. Inget konstigt i det. Men när jag springer förbi daskar han till mig stenhårt i röven. Så det bränner till ordentligt alltså.

Alla reagerar, utom jag som håller masken stenhårt. Alla tyckte det var fantastiskt roligt. Själv tyckte jag det var alldeles...underbart:-)

9 comments:

Anonymous said...

Haha han betedde sig som en riktig manlig idrottsperson då helt enkelt... Jag menar det är ju det mesta man ser under en fotbolls- eller handbollsmatch där det är män som spelar..alltså att dom håller på å daskar varann i röven hela tiden av nån anledning.. Manlig kärlek ;)

stella sweden said...

Ja? vaddårå? En dask litt då o då mår man bra av!

Anonymous said...

elsa: haha, ja det är ju sant. Men det här var så oväntat. men kul!

stella s:ja om du säger det så:-)

//Johnny

Katie H said...

Alla har vi vår egen Askungensaga...

Tankevågor said...

Fniss...klart att tjejerna i laget hade kul åt det. ;)

Anonymous said...

Ha ha - otroligt att du kunde hålla minen :). Men jag undrar hur det hela hade upplevts om du varit en kvinna...

Johnny said...

swedur girl: Precis! Visst är det bra :-)

lon´dongirl: Det bjuder jag gärna på :-)

kicki: I know...men själv hade jag inget emot det :-)

Anonymous said...

Ingen klack, men väl lite dask i stjärten. Det är dig väl unt, Johnny!

Anders

Johnny said...

Anders: tack kompis. man får vara nöjd med det lilla :-)