Friday, October 17, 2008

Okej, jag fattar.

Jag fick ett refuseringsbrev idag, med följande innehåll;

"Hej, jag har läst ditt manus till "Märkes....". Tyvärr. Sällan har jag önskat mer att jag valt ett annat yrke, att jag spenderat min tid på annat än att läsa sån här skit. Det får mig att åldras i förtid. Jag kunde se hur de antalet grå hårstrån ökade under tiden plågan pågick, rynkorna i ansiktet blev tydligare och jag är tacksam för att jag redan börjat äta antidepressiva.

Det enda som var positivt var att den inte var så överdrivet lång. Det tycker jag du ska ta med dig i din fortsatta skrivarkarriär. Fast skriv då ännu kortare. Helst inte alls. Då kommer du komma till din fulla rätt.

Och om du ändå skulle få för dig att göra det; skicka det inte till mig. Tack.

Med vänliga hälsningar

.....

15 comments:

malin said...

Vanää?

Anonymous said...

Va? Vilken typ! Har detta hänt på riktigt?

Och om det har hänt, så är det faktiskt stor humor att avsluta brevet med "Med Vänliga Hälsningar". N'est ce pas?

/ Anders

Anonymous said...

Nu skojar du.

Väl?

Anonymous said...

Aouch! Vilken människa, tycker du ska skriva ut hans/hennes namn. Inte mer än rätt. Ok om man vill såga nån eller om man har en dålig dag, men på det där sättet? Du kanske borde erbjuda personen dina tjänster...alltså som samtalsterapeut..

Anonymous said...

Usch vad vidrigt - man tror nästan inte det är sant? Är det verkligen det?

Anonymous said...

Hur var det August sa? "Passa dig, din jävul. Vi ses i min nästa roman."

På det igen Johnny!

Anonymous said...

Menvaihelvete. Skickade du det till Carl XVI Gustav?

Försök ta till vara det lilla positiva i det hela och glöm bort att personen i fråga är en cynisk tvåa som själv inte lyckades, och som inte orkade försöka igen.

Men det gör du. :)

stella sweden said...

Du vet...van googh o de andra som blev berömda o erkända efter sin döööd?

Jag ger aldrig upp något jag tror på....inte du heller!

This I know for sure!

Tankevågor said...

ÄR det här verkligen sant Johnny???
Kan man få svara på det sättet? Finns det inga etiska regler för de som har de jobbet kan man undra?

Skriv mer och skicka vidare! Ge aldrig upp, hör du det!

KRAM

hannaria said...

Den värsta kritik man kan få är den helt utan känslor.
Du väckte onekligen starka hos den snubben. Hos mig också, men av en annan karaktär. Jag vill ju att du tvärtom ska skriva längre och kan ju t.o.m. se ditt manus som film. Det hade väl varit en härlig revansch - att skicka en biljett till premiären av "Märkes....
Extra stor kram
/Hannaria

Johnny said...

alla: tack för era fina kommentarer och stöd. det hela är upprett nu, det var ett taskigt försök till skämt. och jag skriver på, absolut. Tack igen, ni är grymma!

Anonymous said...

"det var ett taskigt försök till skämt." Från vems sida? Din eller hans?

Johnny said...

elsa: Hans.

Anonymous said...

Skumt skämt. Fast det är väl det här som kallas ironi på distans...

Anonymous said...

VA???? Skrev dom så på RIKTIGT???? Ordagrant??? Fuck dom alltså.