Tuesday, May 01, 2007

Så kan det gå

För sex månader sedan läste jag en bok som jag gillade otroligt mycket. Den handlade om mitt andra stora intresse, psykologi och förändringsarbete. Författarens historia påminde om min egen, antagligen gjorde det att jag kände lite extra för boken. Men jag kunde verkligen ta till mig budskapet, vilken orsak det än må vara.

När jag läst klart den skickade jag ett mail till bokens skapare och förklarade vad jag tyckte om den, och vem jag är. Eftersom det gått så lång tid hade jag glömt det. Men häromdagen fanns hans svar i min inkorg. Nu lutar det åt att jag ska bli hans samarbetspartner här i Sverige eftersom han bor i ett annat land. Det skulle vara riktigt inspirerande. Och kul! Får se vad som händer helt enkelt.

Men sluta skriva ska jag absolut inte göra om någon undrar. Det är det roligaste jag sysslat med, och jag hoppas jag får fortsätta med det. Eller rättare sagt, jag ska fortsätta. Basta.

10 comments:

malin said...

Vad ballt! Lycka till med den saken =)

Johnny said...

malin: tack så mycket:-)

Anonymous said...

Åh va kul och spännande! Hoppas du berättar mer om det.

Vanja said...

Det var tamejfan det fiinaste jag hört sen jag konfirmerade mej :) Grattis!

Anonymous said...

Klapp på axeln.
Gud, vad roligt det låter. Hoppas det blir kul.

En annan sak. Angående fredagen, kommer du och "C-G"?

Anonymous said...

Klart du inte ska sluta skriva! Vad ska vi då läsa? =)

Tänk att ett mail kan leda till en sådan möjlighet, det är ju faktiskt fantastiskt inspirerande.

Anonymous said...

therese: ja det tror jag det blir. och det ska jag, men vis av erfarenhet så väntar jag tills det är klart.

vanja: haha, tack så mycket! men det var väl inte länge sedan du konfirmerade dig?

fredo: tack så mycket min vän, jag tror det kommer bli bra.
ang. fredag så kommer jag inte kunna komma, tyvärr. vår gemensamma vän tror jag inte heller är aktuell i startlistan. jag hoppas det blir fler tillfällen. om inte annat så hoppas jag vi hinner ses när det blir stockholmsresa.

johanna: tack kära du! men det finns rätt mycket att läsa bland alla fantastiska bloggare, inte sant?
ja ett mail kan leda till mycket :-)

Langri said...

Oerhört kul. Och spännande.

Ps. Är det mig du avser med c-g, Fredo?

Katrine K said...

Så bra, og spennende! Lykke til med det du nå skal inn i, hadde vært fint å høre mer, sånn etterhvert når ting er mer klare, selvfølgelig.

Anonymous said...

langri: thanks buddy.
katrine k: jag återkommer i ämnet när det är mer att berätta. tack!