Monday, May 21, 2007

Ibland förstår man inte riktigt. Men det kanske inte är meningen heller.

20 comments:

Anonymous said...

Faktsikt är det så att man inte förstår alla gånger. Som jag nu, förstår inte vad du menar. Berätta?

Anonymous said...

Livet vore väl för enkelt annars....tyvärr?!

El said...

Jag förstår, men ändå inte, eftersom jag inte själv förstår. Är också där.

Anonymous said...

Huh? Berätta för oss!

Anonymous said...

Vad skulle dröm och betraktelse vara värt om man förstod allt?

Anonymous said...

annan: nä, jag kände så idag, fick lite insikter och en del som jag inte förstått eller förstår...blev lika krångligt va? :-)

johanna: ja du har nog rätt i det.

ellen: jag förstår.:-)

skrivkramp: käre vän, jag lämnar det så tills vidare. hoppas du förstår.

hellan: vackert och sant.

Visionary soul said...

Nej, ibland förstår man inte riktigt. Fast jag tror ju att det är meningen att man ska förstå, jag. Jag tror att man gör det också, så småningom. Tror du inte det?

Anonymous said...

v.soul: ja förr eller senare brukar bitarna trilla på plats.men ibland går det långsamt...

Anonymous said...

Har du satt katten på Oslo-toget? Jag sitter her och ventar :-)

Anonymous said...

...då skulle det ju inte vara nån sport i det hela. Men jag avskyr det, så jag förstår känslan.

Anonymous said...

Jag citerar Black Sabbath.
"The closer you get to the meaning, the sooner you know that you're dreaming." (Heaven & Hell)
Jag tror att det måste vara just så. Annars skulle vi bli galna. Ibland händer det att jag tror mig ha lösningen på livet men det är bara en svag aning, en antydan. Men även om den hade varit som en käftsmäll hade det blivit svårt att förklara för någon annan. Let it be. Helt enkelt.

Anonymous said...

jorid: hon har inte semester förrän i juni. men väskan har hon packat:-)

therese: nej du har helt rätt. men visst är det irriterande ibland.

fredo: du är klokare än en bok, och jag förstår dig. det tycker jag är bra.

Langri said...

J: Jag förstår inte. Är det meningen?

PS. Fredo! Vad har Black Sabbath och Douglas Adams gemensamt? Det låter nästan som NAP-fenomenet i Liftarens Guide till galaxen. NAP- Någon Annans Problem. *lång förklaring krävs om du inte läst boken, så du får en kort* Du kan endast studera ett NAP genom ditt perifera seende, samtidigt som du hoppar och håller på med annat. Ser du direkt på det är det för obegripligt, skrämmande eller kanske bägge två samtidigt att din hjärna helt enkelt väljer att filtrera bort det helt.
(Det var kanske inte en så kort förklaring, trots allt)

Anonymous said...

The picture is back!! I like. :)

Anonymous said...

langri: typ:-) vi kan ta det på el telefono. jag gillar din förklaring, även om den var till fredo:-)

y: only for you:-)

Moddan said...

Jag tycker att det är befriande...

Anonymous said...

Mmmm, krångligt. Men kanske lite mer spännande? hade varit trist om allt var förutsägbart. Jag vill inet veta och förstå allt, då finns det inget kvar att lära.

Sagan Om Livet said...

En vän till mig sa en gång att det finns somligt som man inte behöver förstå, bara acceptera. Just då kändes det oändligt dumt, som en förenkling, men ibland tror jag att han hade rätt. Och det kan till och med kännas trösterikt.

Rollx said...

Jag förstår inte, vad du inte förstår. Men jag förstår, att man inte behöver förstå allt. :)

Anonymous said...

moddan: ja det ligger något i det...

annan: ja visst är det så. men ibland, bara en liten stund...

sagan om livet: det verkar vara en klok vän. det rä en bra tanke, men ibland kan man bli frustrerad..

rollx: mycket bra! :-)