Tuesday, September 19, 2006

Internetdating- inget för känsliga

Jag kan erkänna direkt. Jag provade nätdating för tre år sedan och var omgående fast i ett svårt beroende. Ett veritabelt smörgåsbord låg uppdukat framför mig varje gång jag loggade in. När man drog med musen ute i listen ploppade den ena bilden vackrare än den andra upp på skärmen. Och alla var singlar! Hur kan det inte vara fantastiskt? Varandes singel så insåg jag ju att det här var fanimej grejen alltså. För alla verkade ju så trevliga och alla ville ha en riktig relation för det hade de skrivit ju...Läste i någon undersökning att ca. 60% av internetdater leder till sex. Kan nog stämma ganska bra. För det är nog vad dessa sidor leder till, om de leder till något. Finns säkert en och annan som hittar någon de kan leva med, men de är lätträknade.

Men är det så att vi vill ha fasta relationer idag? Det är ju så skönt att vara oberoende och inte behöva ta hänsyn. Jag kan köpa vad jag vill, träffa vad (jag skulle skrivit vem, men det blev roligare såhär) jag vill, utan att behöva förklara för någon sur flickvän som undrar varför. Varför si och varför så. Inga krav heller. Det är skönt. Och om behoven pockar på, ja då kan man ju antingen signa upp sig på en datingsida, eller om man är mindre nogräknad, ta sig ner till Palace en fredag/lördagkväll.

Vill bara säga att internetdating inte är för känsliga. Som jag. För därinne finns ingen moral, ingen plats för finlir. Även om du skrivit aldrig så länge fram och tillbaks med någon, förbehåller sig båda rätten att närsomhelst sluta höra av sig. No questions asked. Jag har träffat flera underbara tjejer, några har jag också haft kortare relationer med, andra är vänner för livet. Bra så. Men det är väl alltid de som gjort ont man kommer ihåg. Precis som IRL ( in real life, datingterm på nätet).

3 comments:

Langri said...

Bra start. Kul att du började till sist.

Ps. tillåter du bara bloggers att kommentera? Det tycker jag är lite elitistiskt ;-)

Johnny said...

Tack för det langri. Och hoppsan, det visste jag inte. Får ändra den inställningen. Elitism är ju inte mitt honnörsord!

Fusion of confusion! said...

Jag träffade min partner på en dejtingsida. Tycker det verkar svårare att träffa någon lämplig på krogen! =)

Knepet med internetdejting är nog att ha kontakt i högst 2 månader innan man ses. Blir lätt att det rinner ut i sanden annars...ialla fall min erfarenhet ;)