Monday, July 20, 2009

Som spön i backen

Det är som om någon skruvar på alla kranar som finns, vattenmassorna dånar ner i sån omfattning att alla vi som sitter i bilarna instinktivt bromsar. Det går helt enkelt inte att se mer än någon meter framför sig. Vindrutetorkarna går på max och de stackars stålskelettarmarna flänger fram och tillbaka över rutan, men till vilken nytta? Ingen alls.

Just nu skulle man kunna tänka sig en resa. Men det verkar övriga delen av befolkningen också göra, av prissättningen att döma.

I övrigt kan man konstatera att det är inte kärlek och annat trams man ska skriva om, ifall man vill ha besökare...

Och jag har tänkt på det där jag skrev i inlägget innan. På hur det var när vi skulle rösta för eller emot EU. Det enda folk pratade om var "hur gött det skulle bli att få köpa med sig massa sprit hem utan tullen."

Jag röstade nej. Men å andra sidan dricker jag inte så mycket.

I övrigt måste jag motvilligt erkänna att Alex Schulman är underhållande på sin nya blogg. Säga vad man vill, men skriva kan han fanimej.

4 comments:

Visionary soul said...

Har du även konstaterat vad man ska skriva om, ifall man vill ha besökare...? Inte för att jag är intresserad av fler besökare hos mig, jag är bara nyfiken på hur du kommit fram till det... :)

Johnny said...

V:Soul: Genom att titta på statistiken...:-)

Visionary soul said...

Jaha... fast vet du hur många besökare som andra bloggar får... eller, vad jämför du med? Jag tror att du har fel jag, jag tror att 'kärlek och annat trams' är just vad man ska skriva om... ifall man vill ha rätt läsare... och det vill du ju, visst? :) Jag tror att du bara behöver skriva mer frekvent, så får du nog fler besök! :)

Anonymous said...

maste kolla:)