Saturday, December 27, 2008

Wow.

Ni visade precis vad jag menade, hur glad jag varit, och är, att jag började blogga. När jag läser era kommentarer blir jag alldeles varm och glad inombords. Ni är den allra godaste sidan av Internet som fenomen. Tack.

Och igår var en riktigt rolig dag. Jag var på stan med min dotter som ringde och ville ha med mig på rean. Efter det åkte vi hem till deras hus, och min före dettas man hjälpte mig stämma gitarren innan han, jag och min dotter jammade en god stund i hans musikstudio. Coolt va?

Kvällen avslutades med att jag åt middag tillsammans med hela familjen, där deras femåriga dotter absolut ska sitta bredvid mig, något min dotter storsint bjuder på. Jag passar på att leka av mig lite med den lilla lintotten när jag får chansen. Och min sjöjungfru var den bästa julklappen, så det så :-)

Trots allt är jag glad att vi kan umgås på det sättet, och eftersom vi inte kunde leva tillsammans så måste jag erkänna att jag inte kunde hittat på en bättre lösning om jag så fått skriva den själv. Hennes man och jag är riktigt goda vänner, min före detta och jag slåss förvisso ibland så stickorna ryker, men det finns ändå en ständigt närvarande kärlek och respekt. Om inte annat räcker det ju att kasta en blick på vår underbara dotter. Om man skulle glömma sig alltså.

Ha en skön dag.

3 comments:

Anonymous said...

Åh vad mysigt det låter!

Häftigt att det kan bli så bra med "bonusfamiljer". Du fick liksom några extra på köpet genom att ni två skilde på er :)

Visionary soul said...

Mmm... ja, det är fint. Jag och min dotter blev bjudna på annandagsmiddag hos min dotters lillasysters mamma (dvs dotterns pappas andra ex), mammans nya sambo, hennes föräldrar och så min dotters lillasyster... ja du hör ju, det är jättesvårt att förklara hur vi hänger ihop, och egentligen gör vi ju inte det om man pratar "kärnfamilj"! :) "Tomten" i sammanhanget, dvs han som är far till alla barnen, befinner sig i en helt annan del av landet och firar jul med sin ursprungsfamilj - medan hans nuvarande sambo firar med sin.

All försoning och all gemenskap, den vi väljer själva, är vacker... tycker jag. Man firar på de sätt som man vill och som känns bra... det blir viktigare för varje år, för mig. Och jag känner igen mig i din njutning i att få vara med den lilla halvsystern till dottern... :)

Grattis till att du är en så klok, generös, vidsynt och kärleksfull människa att du har kunnat åstadkomma detta med din familj! :)

Johnny said...

Elsa: Ja ibland åtminstone :-) Men man får vara glad för det som är gott och bra.

V.soul: Tack för att du delar med dig. Och tack för dina ord om mig, men jag är inte ensam om det, det är viktigt att komma ihåg. Önskar dig ett gott nytt år.