Tuesday, December 23, 2008

God Jul, kära vänner.

Jag vet inte varför jag fortfarande har kvar bloggen. Eller jo, det gör jag, för det är för att hålla kontakten med er som hälsar på. Jag tycker om Er.

Det är inte så att jag inte har inspiration att skriva. Tvärtom. Sedan i somras har jag skrivit ungefär 190ooo ord. Eller drygt 1 miljon tecken.

Jag säger inte det för att tuta i mitt eget horn, bara det att det kanske förklarar varför lusten att blogga inte riktigt finns. Men å andra sidan känns det skönare att ha en blogg nu, när det bara är ett skönt sätt att kommunicera med goda människor.

I övrigt:

I morgon är det julafton. Gran, ljus och paket är på plats. Bara snögubben kvar. Och han med skägget.

Igår var jag på en otroligt rolig spelkväll. Inte sällskapsspel som jag kan tycka är riktigt tråkigt. Nej, Guitar Hero 3. Med hela bandet, gitarr, bas, trummor och sång. Tillsammans med tre musiker kunde det kännas lite kymigt. Men jag greppade micken och körde Bon Jovi och Lenny Kravitz så svetten stänkte. "Måste ha, ge mig", som det brukar heta på modebloggarna.

I fredags fick jag ett nytt jobb. Efter flera intervjuer och många sökanden var det riktigt, riktigt roligt. En väldigt uppskattad julklapp, kan jag säga. På skola, med gymnasieungdomar.

Så, där har vi det. Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt hår. Kram.

9 comments:

Anonymous said...

Grattis!

Men tycker du att sällskapsspel är tråkigt? Oj vad vi är olika! Haha :)

malin said...

Ett nytt jobb? Vilken fin julklapp!

God jul Johnny! kramen

Anonymous said...

Fina Johnny. Jag önskar dig en riktigt härlig jul tillsammans med nära och kära, jag läser din blogg ständigt men är dålig på att kommentera. Jag är glad att du har den kvar - hur ska jag annars kunna hålla kontakten med dig?

Många varma kramar från Pia

Anonymous said...

Grattis, Johnny.Och 2009 blir året när vi gör det!

stella sweden said...

Gooo Juuul U Gott Nytt Hååår?

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Johnny said...

Elsa: Tack! Det kanske beror på sällskapet?:-)

malin: Ja visst var det. God jul på dig med, och kram kram.

Pia:Tack, du är jättego. Jag önskar dig en bra jul också och skickar kramar till dig.

Smyg: Tack! Och ja, vi tummar på det. God Jul min vän.

Stella s: Ja visst var det lite roligt?:-) Goooood juuuuuuuuuuuuuuuuul och kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.

Visionary soul said...

Grattis till jobbet, god fortsättning och gott nytt år!

Katie H said...

Vad kul!

Känner ungerfär samma med bloggandet just nu, men det är alltid skönt att kunna återgå till det om man så vill!

Ha det bra! ! !

Johnny said...

V.soul:STort tack, och det samma till dig! Hoppas du får ett toppenår.

Kate:Tack! Har messat dig, men det hoppas jag du sett. Ha det gott du med.