Sunday, August 10, 2008

Det luktar gott...

Jag vet inte varför, men ända sen jag var liten har jag älskat lukten av regnvåt asfalt på sommaren. Det och nyklippt gräs. Mina näsborrar skickar signaler som får mig att vilja dansa hambo. Fast jag kan inte det. Men det verkar roligt.


Idag gick jag till affären, och det regnade lite lätt och jag kände den där ljuvliga doften nå min näsa ända däruppe på en och nittiofyra.

En minut senare var det som om någon tömt den olympiska simbassängen över mig. Jag har aldrig varit så blöt tror jag, till och med kalsongerna var genomvåta.

Men det torkar ju. Och luktade gott, det gjorde det.

7 comments:

Katie H said...

verkar roligare än sop juice i alla fall.

Anonymous said...

swedur girl: Mycket bättre:-)

//Johnny

Anonymous said...

Håller med! Speciellt det där med regnvått gräs, och dess doft. Tro det eller ej, men jag har köpt en parfym som doftar just så :). Kul med din bok förresten! Stort lycka till med den och med framtida böcker!

Anonymous said...

kicki: Va, vad heter den? Skulle jag vilja ha på vintern och plocka fram :-) Tack så mycket!
//Johnny

Anonymous said...

Hej igen! Jag har köpt doften i Köpenhamn på en affär som heter Company. De har olika roliga dofter där, och den här heter Wet garden. Märket på parfymen är The library of fragance. Kostade bara 120 danska. Kan för övrigt nämna att jag har doften Cannabis flower av samma märke :). För att göra folk lite förvirrade tänkte jag. Så nu vet du det! Och nu drar jag snart till Kreta och rymmer från regnet (men jag har hört att de ska bli bättre här snart). Ha det!

Anonymous said...

Är svag för den doften också. Särskilt de dagar man är på väg till golfbanan. (Vilket är lika med aldrig numera:( ) Anders

Anonymous said...

Regn på varm asfalt lukar sommar. Nåt som oxå luktar gott är regn på multnande höstlöv..då luktar det höst i stället :) Där har vi en annan bra sak med årstider, dom olika dofterna. Till och med vintern har ju sin doft.