Sunday, October 12, 2008

Flintis är ju bra. Liksom.

Efter att ha sett två avsnitt av singelmammorna som söker en ny lekkamrat till sig och barnen konstaterar jag två saker:

1. Ett ord har förstört det svenska språket och låter mer obildat och störande än en göteborgare på uppåttjack; Liksom.
Jag försökte räkna hur många gånger ordet användes idag. Det var en chanslös uppgift. Jag har aldrig varit språkpolis eller försökt rätta människor som inte ber om hjälp. Men i stort sett varenda mening avslutas med...liksom. "Han är jättetrevlig och snygg liksom."
"Hon är glad, pigg...sen ser hon ju bra ut liksom." Det låter så förbannat dumt. Vad betyder det? I de flesta meningar ingenting. Bara ett utfyllnadsord. Bara bajs.

2. Det är ett plus att ha så lite hår som möjligt. Måste vara rena drömtiden att leva i för alla män med tidigt håravfall. För alla som säljer peruker och liknande bör det vara tvärtom. Bättre blank än pank.

7 comments:

malin said...

Män med begynnande flint gör rätt i att raka bort resterna. Väldigt svenskt, dock =)

Anonymous said...

Faktiskt så är hårlöst väldigt nice. På endel. Liksom.

Anonymous said...

Det kan ju också vara som så, att de enda som söker till den här typen av underhållningsprogram inte har så mycket hår längre. Kanske för att de slitit av sig testarna i sin ofrivilliga ensamhetsvrå. Och om man synar "liksom" i sömmarna så kräver väl ordet egentligen en jämförelse?

Likt som.

"Han är jättetrevlig och snygg liksom"

Liksom vad? Likt som Bengt Palmers?

Och nu - kaffe.

Kram på sej :)

Johnny said...

malin: Ja det håller jag absolut med om, och kommer kanske få göra det själv så småningom. Och jag tycker själv det är snyggt, grejen var bara att i stort sett alla de utvalda hade rakade skallar, tunnhåriga eller ej.

rosa: Ja jag håller med. Läs föregående svar :-)

vanja:Att jag inte tänkte på det? Du är klok :-)
Och Bengt Palmers, ja varför inte?
Skål och stor kram på dig!

Katie H said...

Kid, when's that birthday of yours coming up?

Johnny said...

swedur girl: What birthday is that my dear? Do you mean the bloggbirthday? Guess I forgot about it.

Katie H said...

Nooo. Yours!